poniedziałek, 18 lipca 2016

4 Odcinek: Salon

Lektor: W poprzednim odcinku uczestnicy musieli zaprojektować kuchnię. Najwięcej punktów otrzymał Kuba Bartnik. Niestety z programu pożegnaliśmy Kubę Mazurka: "Chciałbym podziękować mojej rodzinie oraz przyjaciołom, którzy pomagali mi w tym programie ...". Dzisiejszym zadaniem będzie urządzenie salonu. Kto tym razem spisze się najlepiej? A kto pożegna się z marzeniami o zwycięstwo? Czas rozpocząć czwarty odcinek programu Projekt: Dom!

 === Czołówka ===

Lektor: Uczestników przez dziewięć tygodni oceniać będzie: prezenterka i dziennikarka - Katarzyna Dowbor "Czekam na pozytywną energię w programie"; dziennikarka, pisarka i projektantka wnętrz - Dorota Szelągowska "Liczbę na kreatywność i ryzyko" oraz prezenter i ogrodnik - Dominik Strzelec "W programie czekam na zaskoczenie".


~ Ekipa programu znajduje się na osiedlu  ~

Wojciech: Witam was w czwartym odcinku! Niestety jak sami widzicie aura pogodowa jest kiepska. Miejmy nadzieję, że ten deszcz nie utrudni wam w projektowaniu salonu. Za nim rozpoczniecie pracę, wysłuchajcie naszych jurorów.

Dorota: Pogoda może nie rozpieszcza, ale nie utrudnia w poszukiwaniu pomysłów. W tym tygodniu macie salon. Jak sami wiecie najwięcej czasu spędzamy właśnie w salonie. Salon kojarzy nam się przede wszystkim z wygodną kanapą i telewizorem. Mam nadzieję, że od teraz salon nie będzie mi się kojarzył tylko z kanapą i telewizorem.
Dominik: Salon można przedstawić na kilka walorów. To wasza decyzja, jak go urządzicie.
Kasia: Życzę powodzenia w pracy!

Wojciech: Wasz fundusz na ten odcinek wynosi 40 tysięcy złotych. A teraz zapraszam do pracy!

~ Dwa dni później ~

Lektor: Jaki plan na salon ma Mateusz?

 

Wojciech: Witam Cię, jakie plany na stworzenie salonu?
Mateusz: Na jednej ze ściany nakleję tapetę, pozostałe pomaluje na jasny kolor. W moim salonie nie zabraknie kominka. 
Wojciech: Ciekawy pomysł, myślisz że to spodoba się naszym jurorom?
Mateusz: Mam nadzieję, że tak.
Wojciech: Dziękuję za rozmowę.

Lektor: Co szykuje Robert?

 

Wojciech: Robert twoje poprzednie projekty były bardzo dobre. Cały czas udaje się Tobie stanąć na podium.
Robert: Tak, bardzo się z tego cieszę, że jurorzy i widzowie doceniają moją pracę. Ale nie ukrywam chciałbym w końcu wygrać <śmiech>.
Wojciech: Robert masz już jakiś pomysł, który chciałbyś wprowadzić do salonu?
Robert: Mój salon pomaluje na fiolet. W pokoju stanie półka na książki, komoda, niski stolik, kanapa, telewizor.
Wojciech: Pomysł jest ciekawy. Czekamy na jego realizacje.

Lektor: Pora na Kubę.

 

Wojciech: Cześć, widzę że jest pomoc.
Kuba: Tak, moi przyjaciele są tak fantastyczni, że postanowili mi pomóc. Bardzo im za to dziękuję.
Wojciech: A masz już pomysł na ten salon?
Kuba: W zasadzie tak. Nie zamierzam szaleć i w moim salonie będą nowoczesne komody, szafeczki, półeczki, telewizor, sofa oraz stół. Ogólnie będzie jasno i przejrzyście.
Wojciech: Ja idę dalej, a tobie życzę powodzenia! 

Lektor: A jak radzi sobie Tamara?


Wojciech: Tamara ty to sama dźwigasz? Może w czymś pomóc?
Tamara: Nie, wszystko już wniosłam.
Wojciech: Silna z ciebie dziewczyna. Tamaro, opowiedz nam o swoim salonie. 
Tamara: Ogólnie jeszcze nie wiem co chcę zrobić, ale wiem że ściany pomaluje na kolor beżowy. W pokoju zawieszę zasłony, ponieważ mam okna od północnej części i niestety bardzo często razi mnie słońce. A tak to standard - sofa, stolik, komoda.
Wojciech: Czekamy!

Lektor: Dochodzimy do drzwi Olgi. 

 

Wojciech: Olga opowiedz nam o swoich pomysłach.
Olga: Mój salon jest w trakcie przygotowań i przyznam szczerze, że jeszcze nie przyglądałam się żadnym meblom. Na razie przygotowałam sufit i pomalowałam ściany.
Wojciech: Kiedy wybierasz się na generalne zakupy? 
Olga: Jutro wybiorę się do sklepu. Mam nadzieję, że coś fajnego znajdę.
Wojciech: Olga widzę że przed Tobą jeszcze wiele pracy. Nie przeszkadzam i życzę powodzenia.

Lektor: Salon Karola.

 

Wojciech: Karol świetnie wyglądasz w tym stroju <śmiech>. Co przygotowujesz dla naszych ekspertów?
Karol: Mój salon będzie bardzo jasny. Planuje ustawić białe fotele, kanapę, szafkę na półki, komodę i być może zdecyduje się na coś jeszcze.
Wojciech: Wydasz wszystkie pieniądze?
Karol: Robiąc mały kosztorys obliczyłem, że zostanie z 400 złote. 
Wojciech: 400 złote to dość sporo. Pamiętaj, że pieniądze które zostaną przydadzą się na finał.

Lektor: Kolejne dźwięki i hałasy dobiegają od Sylwii.

 

Wojciech: Sylwia, widzę że tapety zakupione. 
Sylwia: Tak, dzisiaj byłam na małych zakupach w sklepie JYSK. Muszę przyznać, że produkty są fenomenalne, a obsługa bardzo miła.
Wojciech: To bardzo ważne.Zakupy można zaliczyć do udanych.
Sylwia: Tak, kupiłam tapety, wybrałam meble, kanapę, fotel, teraz trzeba tylko to dobrze wykonać.
Wojciech: Idę odwiedzić ostatnie mieszkanie. Pa!

Lektor: Co do pokazania ma Monika?

 

Wojciech: Moniko uśmiech na twarzy już od progu drzwi. Czy twoje przygotowania idą tak dobrze?
Monika: Ja zawsze jestem pozytywnie nakręcona. A moje przygotowania idą bardzo dobrze. Można powiedzieć, że skończyłam pracę na dziś. Teraz wszystko musi wyschnąć.
Wojciech: Ściany białe, a reszta?
Monika: Kanapy i zasłony również będą miały jasny odcień, a reszta już w ciemniejszych barwach.
Wojciech: Zapowiada się bardzo fajnie. Czekam.

Wojciech: Dwa dni za nami! Jak uczestnicy poradzą sobie z salonami? Tego dowiemy się za kilka dni!

=== Reklama ===

~ Siedem dni później ~

Lektor: Salony gotowe! Pora na przyjazd jurorów. Który z salonów najbardziej przypadnie do gustu sędziów?


Salon Mateusza:


Dominik: Gdy widziałem to pomieszczenie pierwszy raz miałem wrażenie że jest małe jak na salon, teraz jestem zaskoczony bo Mateusz tak umeblował ten salon, że pokój wydaje się bardzo duży.
Kasia: Jest pięknie. Podłoga drewniana i daje niesamowity połysk. Jednak moje serce skradł kominek.
Dorota: Pomieszczenie wygląda bardzo fajnie. Ten kominek jak najbardziej na plus. Idziemy dalej.


Salon Roberta:


Kasia: Śliczne jest to pomieszczenie. Bardzo podoba mi się ta komoda i dywan.
Dorota: Bardzo ciekawy wystrój. Meble mi się podobają, jednak ten stół nadaje się do wymiany.
Dominik: Salon przyjemny dla oka. W takim salonie można odpocząć. Większość jest dobra, ale nie rozumiem po co tu lustro. Lustro może wisieć w łazience, przedpokoju, ale po co umieszczać go w salonie?


Salon Kuby:


Dorota: Muszę wam powiedzieć, że mi się te pomieszczenie bardzo podoba. Meble są bardzo ładne, ściany w ciekawym kolorze, wszystko to fajnie zostało połączone.
Kasia: Mi również podoba się jaki salon. Chyba poproszę Kuby o taki u siebie <śmiech>.
Dominik: Fajnie, jest dużo miejsca na rodzinne pamiątki.  Kanapy wyglądają na bardzo wygodne.


Salon Tamary:


Kasia: Te kanapy są fantastyczne. Bardzo podoba mi się materiał z jakiego zostały wykonane.
Dominik: Salon moim zdaniem w porządku. Może jest trochę pusto, ale okna znowu zrobiły wrażenie jakby salon się powiększył.
Dorota: Nie jest najgorzej. Może dodałabym więcej mebli, ale ta komoda też jest bardzo praktyczna. 



Salon Olgi:


Dominik: Ojjj odczuwam, że to pomieszczenie jest niedokończone. Wprawdzie aż mi się nie chce tu wchodzić. Nie podoba mi się ten salon.
Kasia: Strasznie krytykujesz <śmiech>. Salon wrażenia nie robi, ale meble są bardzo nowoczesne. 
Dorota: Czuje trochę rozczarowanie. Zostawię to bez komentarza.


Salon Karola:


Dorota: Wystrój jest bardzo ciekawy. Te fotele są bardzo piękne.
Kasia: Świetne jest to pomieszczenie. Karol miał bardzo dobry pomysł. Wszystko to jest jasne i wyraziste.
Dominik: Podoba mi się technika z jaką wyrządzony jest ten salon. To chyba najlepszy projekt Karola.


Salon Sylwii:


Dominik: Od razu widzę, że tapeta została dobrze położona. Nie ma żadnych zacieków na tapecie. Pomieszczenie bardzo fajnie zostało zagospodarowane. Nie mam żadnych minusów.
Dorota: To prawda, że wszystko jest dobrze zaplanowane. Jedynie co mi się nie podoba to ten dywan. Uważam, że jest on za jasny do tego pomieszczenia.
Kasia: Mi się podobają te zdjęcia. To bardzo fajna pamiątka. Dobrze, że Sylwia umieściła to na górnej części.


Salon Moniki:


Kasia: Bardzo spokojny salon, bez szaleństw.
Dorota: Ten salon został podzielony jakby na dwie części. Pierwsza część to sofy, kominek, druga część to stolik z krzesłami. Moim zdaniem jest całkiem okej.
Dominik: Mi brakuje tu jakiegoś dywanu. Nie rozumiem też co mają oznaczać, te koszyki. Całościowo dobrze, ale bez jakiegokolwiek pomysłu.

~ Przemyślenia jurorów ~

Dorota: Salon to bardzo ważne pomieszczenie w domu. Uważam, że większość projektów jest ciekawych. Nie ukrywam, że trochę liczyłam na pomysły. Jak widać uczestnicy woleli w salonie nie ryzykować i poszli tradycyjnie <śmiech>.
Dominik: Kilka salonów przyciągnęło moją uwagę. Niestety w tym odcinku był też salon, który mi się strasznie nie podobał. Był niedokończony.
Kasia: Kreatywność w naszych uczestnikach jest ogromna. Większość salonów mnie zauroczyła. Po raz kolejny nasi uczestnicy spisali się na medal.


~~~

Wojciech: Osiem salonów za nami. Teraz to jurorzy wraz z widzami zadecydują o werdykcie.
===

Aby oddać głosy w czwartym odcinku, należy przyznać każdemu z pomieszczeń następujące punkty: 10-9-8-7-6-5-4-3. 10 punktów przyznajemy dla najlepszego salonu, 3 punkt dla najsłabszej. Głosowanie trwa od pory wydania odcinka do środy godziny 18.00. Głosy proszę wysyłać w wiadomości prywatnej na facebooku. Dziękuję za oddane głosy!

===

 ~ Ekipa programu znajduje się na osiedlu  ~
Wojciech: Witam was wszystkich! Już za chwilę poznamy dzisiejszy werdykt.Za nim to nastąpi, wysłuchajmy uprzejmie jurorów.
Kasia: Nie jednokrotnie nas zaskakiwaliście, ale te salony były po prostu piękne.
Dominik: Kilka projektów bardzo mi się podobało. Był też jeden, który mnie odstraszał.
Dorota: Z odcinka na odcinek jesteście coraz lepszymi projektantami wnętrz. My jaku jurorzy dostrzegamy wasz potencjał.

Wojciech: Do poprzednich punktów doliczamy punkty za ten odcinek. Tym samym liderem w klasyfikacji generalnej jest:
Kuba Bartnik

Wojciech: Gratulację! Parę punktów mniej ma: 
Mateusz Krautwurst
Wojciech: Po czterech odcinkach na podium jest:
Robert Koszucki
Wojciech: Na czwartym miejscu uprasowała się:
Sylwia Juszczak-Arnesen
Wojciech: O pomyśle nad sypialnią może mieć:
Karol Kłos
Wojciech: Bezpieczna jest też:  
Olga Kalicka
Wojciech: Tamara, Monika to wy jesteście dziś zagrożone. Dla jednej z was ten program zaraz się skończy. Z wielkim żalem informuje, że kolejną osobą żegnającą się z programem jest:

Monika Ordowska

 

Wojciech: Moniko to koniec. Jak się czujesz?
Monika: Szkoda, że dziś musiałam odpaść, bo miałam już pomysł na sypialnię. Niestety ktoś musiał odpaść i jak widać to musiałam być ja. Szkoda, bo naprawdę pokochałam to. Pokochałam te wszystkie zarysy, tysiąc pomysłów na sekundę, no ale takie są zasady tego programu. Dziękuję wszystkim tym którzy pomogli mi w tym programie. Dziękuję całej produkcji. To była niesamowita przygoda.
Wojciech: Moniko od naszych sponsorów otrzymujesz mały upominek. Dziękujemy Tobie za udział w programie! 

~ Ekipa programu rozchodzi się  ~

Wojciech: Niestety już trzech uczestników za burtą, ale siódemka wciąż walczy o nagrodę główną. Już za tydzień sypialnia, królestwo marzeń. Do zobaczenia! Pa! 

Wyniki Głosowania:

9 komentarzy:

  1. Ciekawy odcinek i parę naprawdę porządnych projektów. Oczywiście zdarzyły się też słabsze salony, ale nic nie szkodzi. Niestety na czele tabeli mój antyfaworyt, ale jak oceniamy projekty, to musi to być rzetelna ocena, dlatego dostanie ode mnie najwyższą notę. Jeżeli chodzi o najgorszy projekt, był to salon jeden z kobiet - dla mnie kompletnie bezpłciowy i nudny. Czekam na wyniki i głosuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę powiedzieć, że projekty generalnie są dobre, niektóre nawet bardzo dobre, ale jak się tak przyjrzę, to w prawie każdym znajdę jakiś mankament.
    Niektóre oceny jury to dla mnie nieporozumienie, chyba mają jakieś ustawki, albo coś, żeby mówili pozytywnie. KRRiT się tym na pewno zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. To był bardzo ciekawy odcinek. Niektóre salony na prawdę bardzo mnie zainteresowały i aż sama chciałabym takie mieć :D Niestety dwoje moich antyfaworytów poradziło sobie najlepiej i muszę niestety dać im najwięcej punktów. Faworyci poradzili sobie słabiej i czuję, że moja największa faworytka teraz odpadnie :( No cóż, czekam na wyniki i wysyłam głosy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobienie salonu zdaje się niczym trudnym, ale jednak może przysporzyć nieco kłopotów i tak się stało w kilku przypadkach. Niewiele osób bawiło się kolorami, były takie osoby co dały kolorowe akcenty i je w jakiś sposób docenię. Poziom bardzo dobry na ogół, spodziewałem się większych wpadek, ale zobaczymy jak to w wynikach wyjdzie. Czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyniki bardzo średnie, odpadła moja faworytka... Jednakże projektami nie zachwycała, więc w sumie aż tak nie rozpaczam. Widać, że w klasyfikacji ogólnej wybiło się trzech uczestników, ciekawa rywalizacja się zaczyna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj najsłabsza była Olga, co zresztą wyszło w ocenach, ale Monika była niewiele lepsza, do tego zdobyła najmniej punktów na przestrzeni program, więc mi jej nie szkoda. Do tego jej nie znałem przed programem xd Czekam na kolejny odcinek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że ona odpadła bo jakoś nie wzbudza mojej sympatii. Co więcej, udało mi się przewidzieć przed odcinkiem że odpadnie :D Natomiast najgorszego projektu nie miała mówiąc szczerze, ale liczy się całokształt. Niestety na najwyższych miejscach wciąż antyfaworyci.. Oby w kolejnych odcinkach udało się ich strącić. Czekam na następny odcinek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie spodziewałem się odpadki Moniki, jej salon był naprawdę przytulny i ładny, mimo że nieduży i wydający się być zagmatwany jakiś xdd oczywiście w porównaniu do reszty niektórych, w którym było aż mdło i zbyt nowocześnie, nie czułbym się dobrze w takich pomieszczeniach. Czekam na kolejny odcinek. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń