wtorek, 30 sierpnia 2016

8 Odcinek: Balkony

Lektor: Walka o udział w Wielkim Finale nabrała tempa. Każdy z uczestników pokazał się z jak najlepszej strony. Zwycięstwo w ćwierćfinałowym odcinku odniósł Robert Koszucki. Niestety tym razem szczęście opuściło Sylwię Juszczak-Arnesen. Dziś czworo uczestników powalczy o awans do wielkiego finału. Kto już za tydzień powalczy o nagrodę główną? A kto polegnie na ostatniej prostej? Zapraszamy na ósmy odcinek programu Projekt: Dom!

=== Czołówka ===
Lektor: Uczestników przez dziewięć tygodni oceniać będzie: prezenterka i dziennikarka - Katarzyna Dowbor "Czekam na pozytywną energię w programie"; dziennikarka, pisarka i projektantka wnętrz - Dorota Szelągowska "Liczbę na kreatywność i ryzyko" oraz prezenter i ogrodnik - Dominik Strzelec "W programie czekam na zaskoczenie".
~ Ekipa programu znajduje się na osiedlu  ~
Wojciech: Witam wszystkich w półfinale! Jesteście o krok od wielkiego finału. Ostatnim waszym wyzwaniem będzie zaprojektowanie balkonu. To właśnie balkon wyłoni finalistów. Czy jurorzy chcą coś powiedzieć?

Dominik: Ja chce pogratulować wszystkich dotarcia do półfinału. Każdy z was odniósł już duży sukces. Dziś trzeba to tylko udowodnić.
Dorota: Proszę nie lekceważyć balkonów. Często łatwe rzeczy bywają trudne do zrealizowania.
Kasia: Ja wam gratuluję i życzę powodzenia! Niech wygra najlepszy! 

Wojciech: Zazwyczaj na pomieszczenie mieliście przeznaczone 25-30 tysięcy złotych. Dziś macie 15 tysięcy złotych. Mam nadzieję, że to wystarczy, aby stworzyć piękne, kolorowe balkony. Życzę powodzenia!

~ Dwa dni później ~
Lektor: Półfinałowe zadanie rozpoczyna Kuba.
Wojciech: Kuba, witam Cię! Co słychać? Jak przygotowania do finału?
Kuba: Nie mogę w to uwierzyć, że zaraz finał. Jeszcze nie dawno rozpoczynaliśmy zabawę, a tu już prawie koniec.
Wojciech: A jak przygotowania z balkonem?
Kuba: Projekt balkonu już mam. Zamierzam zdominować kolorem zielonym. Na balkonie oczywiście będą kwiaty. Nie zabraknie okrągłego stołu i krzeseł.
Wojciech: Zapowiada się ciekawie. Kto wie, może wystarczy to na finał? Dziękuję Tobie za rozmowę. Lecę dalej!
Lektor: A jakie założenie ma Olga? 

 

Wojciech: Olga, pozostałaś jedyną dziewczyną w programie. Jaki masz plan, aby wygryźć jednego pana z finału?
Olga: Wygryźć to chyba za dużo powiedziane <śmiech>. Nie chce z nikim rywalizować. Jeżeli moje projekty są dobre, to wystarczy mi to, aby dostać się do finału.
Wojciech: Gra fair play. Większość próbowałaby różnymi sposobami <śmiech>. A pomysł na udekorowanie balkonu jest?
Olga: Jakiś pomysł narodził się w mojej głowie. Chce aby ten balkon był kontaktem człowieka z naturą. Dlatego postanowiłam, że na moim balkonie będzie dużo roślinności. Oprócz tego będzie kanapa, fotel, stół. Cały balkon będzie pokryty specjalnym zadaszeniem, na wypadek deszczu, gradu. 
Wojciech: Pomysł jest ciekawy. Mam nadzieję, że jurorzy będą nim zachwyceni. Dziękuję.

Lektor: Kolejny zarys balkonu zaprezentuje Robert.

 
Wojciech: Robert, jak dajesz radę? Gdybyś był już w finale, to z kim chciałbyś się tam zmierzyć?
Robert: To dość trudne pytanie. Powinienem powiedzieć, że z najsłabszymi osobami, ale tu już chyba takich nie ma. Myślę, że każdy jest na równym poziomie. Olga od pewnego czasu prezentuje świetne pomysły, Kuba z Mateuszem od początku są na wielkiej fali. Myślę, że to będzie ciekawy półfinał.
Wojciech: Mam nadzieję, że balkon traktujesz poważnie. Tak jak jurorzy mówili.
Robert: Tak. Nie chciałbym odpaść tuż przed finałem. Tym bardziej, że szykuje ciekawy pomysł. Mam zamiar umieścić drewniany stół z kompletem krzeseł. W oddali będzie kanapa, która będzie osłoniona wielkim parasolem przeciwsłonecznym. 
Wojciech: Szykuje nam się balkon na imprezy <śmiech>. Robert, życzę powodzenia!

Lektor: A jaki balkon będzie Mateusza?

 
Wojciech: Mateusz, za tydzień finał. Dlaczego powinieneś się w nim znaleźć?
Mateusz: Bo jestem najlepszy? <śmiech>. Oczywiście żartuje. Każdy z nas stoi na głowie, aby przypodobać się widzom. Uważam, że zasługuje na finał, bo prezentuje wysoki poziom. Moje pomieszczenia są solidnie wykonane.
Wojciech: Balkon, też będzie solidny?
Mateusz: Staram się. Mój balkon, jak każdy będzie miał mnóstwo roślin, kwiatów. Na balkonie będzie dwuosobowa ławeczka. 
Wojciech: To ostatnie zadanie, więc warto zadbać o każdy szczegół. Mateusz, życzę awansu do finału!

=== Reklama ===
~ Siedem dni później ~
Lektor: Jurorzy po raz ostatni ocenią nasze gwiazdy. Który balkon pomoże przejść do finału?


Balkon Kuby:


Kasia: Bardzo kolorowy ten balkon. Nawet jest półeczka na roślinki. Trzeba przyznać, że ciekawe rozplanowanie.
Dominik: Nie do końca jestem przekonany do tego balkonu. Stół i krzesła nie wyglądają na typowo balkonowe meble. Parasol nie pełni tu żadnej roli. Nie gwarantuje on cienia. Jest on chyba tylko dla ozdoby.
Dorota: Myślę, że nie jest źle. Balkon ma ciekawe połączenia. Krzesła są małym minusem.


Balkon Olgi:


Dominik: Kolorowo, ciekawie i pomysłowo. Balkon robi pozytywne wrażenie. Cieszę się, że Olga dała różnorodną roślinność. Wszystko zostało wykonane w świetnym stylu.
Kasia: Bardzo podoba mi się ten balkon. Wchodząc tu, ma się wrażenie jakby się wchodziło do kolejnego pomieszczenia.
Dorota: Pomysłowo to wszystko się prezentuje. Balkon nie wygląda obskurnie, a bogato. Podoba mi się to udekorowanie.

 
Balkon Roberta:


Dorota: Trochę tu chaotycznie. Brakuje mi obrusu na stole. Krzesła też nie są rewelacją. Całe szczęście, że jest ta kolorowa kanapa.
Dominik: Nie podoba mi się wstrój tego balkonu. Jest to trochę poniżej moich oczekiwań. Na balkonie powinny być kwiaty, a jest tu ich stanowczo za mało.
Kasia: A ja uważam, że jest przyzwoicie. Poprzednie balkony bardziej mi się podobały, ale ten też jest ciekawie urządzony.

 
Balkon Mateusza:


Dominik: Tam kwiatów za mało, tu za dużo. Widać od razu, że Mateusz nie zna się na kwiatach. Kwiaty powinny być ułożone prawidłowo, zgodnie z ich wymaganiami, przystosowaniem. Jedne chcą mieć więcej słońca, drugie być przy ogrodzeniu. Doniczki są niestety fatalne.
Kasia: Czuję się jakbym była w ogrodzie, a nie na balkonie. Mówcie co chcecie, ale dla mnie to oaza spokoju.
Dorota: Ten balkon ma swoje plusy i minusy. Niestety wady bardziej przeważają. Szkoda, bo łatwe sprawy okazały się trudnymi sprawami.
~ Przemyślenia jurorów ~

Dorota: Balkony okazały się trudnością. Dobranie odpowiednich mebli, kwiatów często bywa trudne. Projektując balkon, powinniśmy zwracać uwagę na warunki.
Dominik: Uwielbiam ogrody, balkony. Niestety przyznam szczerzę, że jestem trochę zmartwiony tym półfinałem. Jeden projekt był rewelacyjny, trzy potrzebują jeszcze porządnej analizy.
Kasia: Bardzo dobrze poradzili sobie uczestnicy w swoim zadaniu. Wybór finalistów, będzie bardzo ciężki.
Dominik: Dzisiejszy odcinek obfitował w pomysły i kreatywność. Wiele uczestników zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Myślę, że w dzisiejszej punktacji, mogę mieć problemy.
Dorota: Pomysły, były przeróżne. Pracownie, garderoby, jadalnia, no wszystko super. Nie wiem jak mam to ocenić, ale postaram się ocenić to przez funkcjonalność i praktyczność.
Kasia: Dziś każdy z uczestników zasługuję na dziesiątkę. Każdy projekt miał coś w sobie.
 ~~~
Wojciech: Półfinałowe wyzwanie sprawiło trudność uczestnikom. Czy te błędy będą wybaczalne? Tego dowiemy się niebawem!

===

Aby oddać głosy w ósmym odcinku, należy przyznać każdemu z pomieszczeń następujące punkty: 10-9-8-7. 10 punktów przyznajemy dla najlepszego balkonu, 7 punkty dla najsłabszego. Głosowanie trwa od pory wydania odcinka do czwartku godziny 18.00. Głosy proszę wysyłać w wiadomości prywatnej na facebooku. Dziękuję za oddane głosy!

===

~ Ekipa programu znajduje się na osiedlu  ~


Wojciech: Witam wszystkich! Już za moment dowiemy się kogo zobaczymy w wielkim finale. Za nim to nastąpi, poproszę jurorów o ocenienie dzisiejszych projektów.

Dorota: Moi drodzy, wasze dzisiejsze projekty były projektami dobrymi, lecz nasz spec Dominik, znalazł kilka błędów <śmiech>.
Dominik: Jak wiecie ja jestem pasjonatem ogrodów. Kwiaty to coś co lubię. Niestety wasze projekty, wymagają jeszcze nakładu pracy.
Kasia: A ja powiem, że cieszę się że mogłam podziwiać te balkony. Moim zdaniem każdy zasłużył na finał.

Wojciech: Po zsumowaniu punktów z ośmiu odcinków, najwięcej punktów otrzymał:
. . . . .
. . . .
. . .
 
Robert Koszucki
 
 
 
Wojciech: Robercie, gratuluję przejścia do finału! Pora poznać drugiego finalistę. Proszę o uwagę! W finale z Robertem zmierzy się: 
. . . . .
. . . .
. . .
 
Kuba Bartnik
 
 

Wojciech: Kuba, Tobie również należą się gratulację. Niestety w finale miejsca są trzy, a dwa są już zajęte. To oznacza, że pozostało jedno wolne miejsce. Zagrożonymi uczestnikami dzisiejszego odcinka jest Olga Kalicka i Mateusz Krautwurst. Olga, Mateusz już za chwilę jedno z was rozstanie się z naszym programem. Różnica między trzecim, a czwartym miejscem to tylko trzy punkty. Niestety, ale z przykrością informuję, że swoją działalność na półfinale zakończy:
 
Mateusz Krautwurst
 
 
Wojciech: Mateusz to wielki szok! Przez wiele tygodni radziłeś sobie bardzo dobrze. Wiele widzów typowało Ciebie na finał. Niestety w dzisiejszym odcinku twój projekt nie zaskoczył naszych widzów i jurorów. Co powiesz?
Mateusz: Jestem rozczarowany ... nie wiem co powiedzieć. Bardzo zależało mi na finale. Szkoda, że muszę odpaść tuż przed finałem. Czwarte miejsce nie jest złe, ale czuję lekki niedosyt. Na szczęście cieszę się że udało mi się wyremontować całe mieszkanie. Nie ma co płakać, nad rozlanym mlekiem. Chce bardzo podziękować moim przyjaciołom, którzy bardzo mnie wspierali i pomagali przy tworzeniu projektów. Dziękuję mojej rodzinie. Dziękuję widzom za wszystkie głosy, które od was otrzymywałem. Dziękuję jurorom za miłe słowa. Ogólnie to chce podziękować produkcji za wszystko!
Wojciech: Mateusz, my Tobie również dziękujemy. Jesteś czwartym uczestnikiem naszego programu. Od naszych sponsorów otrzymujesz mały upominek. Oczywiście, widzimy się z Tobą i z pozostałymi uczestnikami w finale.

~ Ekipa programu rozchodzi się  ~
 
Wojciech: Osiem tygodni za nami. Uczestnicy urządzili salony, kuchnie, łazienki, teraz pozostał finał i pytanie kto zdobędzie nagrodę główną?! Odpowiedź na to pytanie poznamy już za tydzień. Bądźcie z nami również na facebooku. Do zobaczenia za tydzień!
 
Wyniki Głosowania:

6 komentarzy:

  1. Balkony jak w Toskanii. Na polski klimat to nie za bardzo szczególnie zimą :) Żadna gwiazda na to nie wpadła. A inną porą niż lato też można spędzać czas na balkonie

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na temat odcinka, balkonów się w sumie nie spodziewałem. :) Uczestnicy poradzili sobie dość średnio, jeżeli mam być szczery, ale mam już swojego faworyta w tym odcinku i to ta osoba dostanie najwięcej punktów. Jestem ciekawy kto awansuje do finału, może być ciekawie. Czekam na wyniki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Balkony <3 Fajnie, że pojawiły się w tym programie! ;) Niestety wyobraziłam sobie, że będą dużo lepsze od tych tutaj zaprezentowanych. Raczej nie będę miała problemu z przyznawaniem punktów, choć obawiam się, że teraz moja faworytka odpadnie.. Ciekawe kto będzie w finale. Wysyłam głosy, czekam na wyniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł z balkonami bardzo ciekawy, lecz wykonanie nieco gorsze. Nie są to złe projekty, jednakże liczyłem na nieco więcej, w końcu walka o finał to nie przelewki.
    Mam już ułożony ranking, jestem ciekaw, jak bardzo będzie on się różnił od pozostałych głosujących no i kto ostatecznie odpadnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Walka do samego końca, pojedyncze punkty zadecydowały o odpadce Mateusza - i bardzo dobrze, bo lubię go najmniej z całego składu. Robert wyraźnie prowadzi, ale w finale wszystko jest możliwe :) Czekam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podobają wyniki. Nie lubię Mateusza, do tego dziś był najsłabszy. Czekam na Finał <3

    OdpowiedzUsuń